Postat de: administrator | Decembrie 13, 2007

Nevoia de training. Training 2.0 .Dinamizeaza trainingul !

Simt nevoia de training.Si vad aceasta nevoie in jurul meu. Si din pacate nu vad nici o solutie.

Sunt bun in domeniul meu, am experienta de 9 ani in domeniu, invat permanent, si tot simt ca mai am nevoie. Informatia in zilele acestea si mai ales in domeniul meu -financiar-e perisabila extrem de rapid. Dar acum vreau sa insist pe training specific -coorporatist. Mai detaliat proceduri de lucru. Stiu ca exista asa numitele „manuale de proceduri” -detaliat exact ce e nevoie sa faci si modalitatea de a face acest lucru. Daca vreti ca un utilitar”help” intalnit in jocuri, in multe programe. Cred ca in viitor fiecare post trebuie definit prin legal -contract de munca, dosar medical apoi psihologic, aptitudini, cunostinte la momentul angajarii, apoi fisa postului asumata, si how to do it  , un „manual”. Ideal ar fi ca in urma procesului de selectie viitorul angajat sa primeasca manualul si sa poata sa invete singur ce si cum anume trebuie sa isi desfasoare activitatea, cum sa evalueze singur rezultatele activitatii sale, si cum sa isi dezvolte aptitudinile pt ca sa faca totul mai repede si mai bine ! si bineinteles un capitol : „cum sa actualizeze acest manual” pe baza experientei proprii.  Iluzia ca o persoana poate fi invatata de alta persoana, in timpul unui scurt training, sau ca in timpul muncii asta e singura posibilitatea de a invata, e o iluzie costisitoare care este propagata in majoritatea firmelor. Chiar si firmele care au un program de training permanent au un training limitat care nu ii incurajeaza pe angajati sa dezvolte ei insisi componenta de autoevaluare, si de contributie la „manualul de trainig”. Acestea sunt un caz fericit totusi. Dar ! in cele mai multe firme nu exista luxul de a avea mai multe persoane pe un post asemanator pt ca sa se poata desfasura un training comun, eficient economic. In acelasi timp e greu pentru o firma cu 100 de angajati sa faca un training pentru toti angajatii. Solutia ar fi manualul, completat actualizat de catre un consultant extern, si de catre angajatii insisi, pe baza experientei lor de zi cu zi , adaptat la companie.

Ca un exemplu: inchipuiti-va ca din firma dumneavoastra pleaca o persoana cheie, intr-un mod intempestiv. Este singura persoana care poate sa faca fata postului respectiv. Trebuie sa furati urgent o persoana de la concurenta, sau sa explorati piata muncii locale, sa platiti bani pentru asta, sa platiti pentru un training, sa acceptati pierderi in activitatea firmei. SAU , aveti definite foarte bine procedurile, persoana care a plecat a lasat instructiuni precise, acualizate la zi, astfel incat practic orice persoana noua, care are bagajul de cunostinte necesare de baza obtinute in urma studiilor poate sa urmeze pasii si sa obtina rezultate satisfacatoare intr-un timp rapid.

Prin manual nu inteleg neaparat formatul clasic pe hartie. Ci mai mult il vad ca urmand modlul WIKI – vezi www.wikipedia.org , o platforma care permite un material de baza de fond, si actualizarea acestuia cu texte si  materiale de lucru/documente, trimiteri catre alte documente, programe.  Pana in prezent stiu o singura firma din Romania cu care am lucrat care are implementat un asemenea sistem. Firma are o crestere de 200% pe an, si este lider pe piata in online.

Aici vad o buna oportunitate pentru viitor pentru consultanti de resurse umane : construirea livrearea de metode de trainining, in loc de traininguri statice. O dinamizare a activitatii de training.


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Categorii

%d blogeri au apreciat asta: